8.10.2012

Mitäpä mielessä liikkuu?

Nii-ih!

Sen haluaisin minäkin tietää. Oon tässä menneen viikonlopun aikana miettinyt aika paljon onnellisuutta ja yleensä mielenliikunnan tasoja. Tässä on nyt mennyt kaksi vuotta vähillä fyysisillä vaivoilla, joten ihan kiinnosti se, miten olen muuten voinut. Piti ihan pientä galluppia lähiympäristössä tehdä, nih sieltähän se sitten alkoi aukeamaan.

Lähtölaukauksen tähän hyvin poikkeukselliseen itsetutkiskeluun sai aikaiseksi THL:n tutkimuskaavake, jonka sain täytettäväkseni. (Joo-oh, karppi THL:n tutkimuksessa) Alueellista hyvinvointia selvittäneessä tutkimuksessa oli aika paljon kysymyksiä omaan psyykkiseen oloon liittyen ja pystyin aika moneen vastaamaan yllättävänkin positiivisesti.


Mitä on sitten muuttunut?

Olen muuttunut iloisemmaksi. Ei niin, etten olisi iloinen aiemminkin ollut, mutta aiemmin olin myös aikamoinen valittaja, joten se iloisuus ei välttämättä ihan kaikkein eniten pintaan näkynyt. Nykyään en valita kuin korkeintaan huonosti nukutuista öistä, joista ei kai ihan täydellisesti pääse koskaan eroon. Ehken parasta on se, että osaan nykyään iloita monenlaisista asioista. Onhan se sitten ollut nähtävissä, että iloisuus tarttuu ja joitakin se ihan selvästi ärrrrsyttää...

Mitäs muuta?

Olen rauhoittunut. En ole enää ihan yhtä helposti äkkipikainen, kuin aiemmin. Pikasuutahdan toki edelleen, mutta en enää läheskään niin reippasti enkä niin usein kuin aiemmin ja lepyn oikein tosinopeasti. En kyllä oikein kunnolla ole koskaan osannut olla pitkävihainen - mököttämistä olen saattanut harrastaa silloin, jos vastapuolikaan ei mitään sano. Tuolloinkin mököttäminen on pääasiassa johtunut siitä, että olen antanut toisen möksöttää loppuun asti ihan rauhassa.



Yleisesti voi sanoa, että olen onnellisempi kuin pari vuotta sitten. Tää nyt olikin aika helppo, kun se vuosi 2010 oli melkeinpä pahin mahdollinen vuosi kaikilta osin. Mutta voin kyllä sanoa olevani onnellisempi kuin esimerkiksi kertaakan aiemmassa elämässäni. Kuullostaako tämä jo pätevämmältä? Tämä pitää paikkansa kyllä helpostikin, koska hyvä fyysinen vointi, perhe-elämän tasoittuminen ja muukin toiminnan sujuminen aika putkeen on helpostikin kääntymässä onnellisuudeksi.

Mä oon onnellinen!!! Kestäkää se!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentteja???